lørdag den 6. december 2014

TRX, proteiner, Kettlebelt, Rip Trainer, "The Grid"- vintertræning

Hvad sker der egentlig lige om vinteren, ja en af de vigtigste ting at huske som triatlet er at det er her de absolut vigtigste byggesten for at rykke niveauet en tand længere opad sættes igang. En af de vigtige fokuspunkter for mig er således om vinteren at arbejde hårdt og målrettet med specifik styrketræning og stabilitetstræning. Hver eneste uge har jeg mellem 2-3 af disse træningspas hjemme i mit træningsrum. Her arbejdes hårdt, med masser af sved på panden, fuld koncentreret på at hver eneste øvelse udføres med den højeste kvalitet, så træningen bliver så effektiv som muligt. Jeg har i år, som noget nyt fået hjælp til et supereffektiv træningsprogram af Kim Grandahl, MR. Activeaid himself. Så den står på kvalitetsøvelse med både TRX, Rip trainer og Kettlebelt. En ting er sikkert disse øvelser virker lige præcis der hvor de skal og så på den helt fede og samtidig hårde måde. Jeg kan eks. Anbefale at man prøver lunges med Kettlebelt, single leg squath med TRX'en. Træning af balder, baglår og core med Rip traineren for blot at nævne nogle af mine nye favoritøvelser. Styrketræning og stabilitetstræning, samt de længere løbeture sluttes altid af med 10-15 minutter på "The Grid", andre kalder den en foamroller, e.l. Her er formålet at mindske ømhed i musklerne efter træningen og simpelthen restituere bedre og tro mig det virker. Derudover er fokus for mig om vinteren også altid at optimere min kost, og det er her de kære proteiner kommer ind i billedet. Ved hvert eneste måltid er der i høj grad fokus på indtaget af proteiner. Om morgnen spiser jeg eks. Havregryn, frugt, rismælk, lidt valnødder og proteinpulver med chokoladesmag fra Purepower og så er jeg dækket ind med både de rigtige fedtsyrer, kulhydrater og proteiner. Et mellemmåltid en dag hvor jeg er på farten kunne bestå af Purepower proteinbaren, som er intet mindre end en verdensklasse proteinbar. Jeg har ligeledes valgt efterår/vinter at fokusere på at reducere min fedtprocent, så jeg kan være så lean som muligt når vi rammer sæsonen. Der er ingen tvivl om at den bedste tid på året til at optimere vægten er om vinteren hvor alt træningen består af let træning. Mit primærer fokus i december måned med alt træningen er et ord, overskud. Der skal være overskud før, under og efter træning og tænk sig, hvor meget man kan nyde træningen på denne årstid, såfremt man blot får det helt rigtige tøj på og har overskud. Vintermånederne er også er godt tidspunkt at få indarbejdet de gode vaner, såsom at sove nok, få de obligatoriske 8 timer, gå i seng på samme tidspunkt hver dag. Når nu ikke al tiden udfyldes med træning er muligheden der til at afprøve nye sunde og spændende opskrifter. Spis mere antiinflammatorisk såsom masser af grøntsager, ingefær, nødder og fede fisk. Kort sagt få en super effektiv restitution efter en lang sæson, så du er klar til den næste sæson.

0 kommentarer:

Send en kommentar

 
Free Host | lasik surgery new york | cpa website solutions